Wersja dla osób niedowidzących

AKCJA - FOTOGRAFICZNA EDUKACJA!

Ślęża zdobyta!
10.06.2018

Pierwsza wyprawa w ramach projektu „Akcja-Fotograficzna Edukacja” już za nami! Celem naszej podróży była znajdująca się w pobliżu Wrocławia góra Ślęża. Trasa była trudna i męcząca, lecz satysfakcjonująca, a widoki, które zastały nas na górze zrekompensowały nam trudy włożone we wspinaczkę.

Wycieczka rozpoczęła się od krótkiego, ale pełnego przydatnych wskazówek wykładu przeprowadzonego przez Przemysława Walniczka – Fotografa. Przedstawił on w skrócie historię zwiedzanego przez nas terenu oraz zwrócił naszą uwagę na szczegóły, jakimi powinniśmy się kierować przy fotografowaniu krajobrazów oraz architektury. Następnie uczestnicy dostali zadanie – na przykładzie ruin zamku piastowskiego z XII wieku mieli ukazać kontrast między starymi i zniszczonymi, a odrestaurowanymi częściami zamku. Po jego zrealizowaniu nastąpiła wspinaczka. Wybraliśmy jeden z najtrudniejszych dostępnych szlaków – niebieski 5 km, co stanowiło dla nas spore wyzwanie, lecz widoki, których doświadczyliśmy w trakcie podróży były warte poświęcenia. Po dotarciu na szczyt zrobiliśmy krótką przerwę na posiłek, po czym zabraliśmy się za to, co najważniejsze, czyli zdjęcia. W celu uzyskania najlepszego możliwego punktu obserwacyjnego weszliśmy na wieżę widokową kościoła filialnego Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny, skąd udało się nam zrobić piękne zdjęcia imponującego krajobrazu. Zwiedziliśmy też sam kościół, a następnie, po zejściu z góry udaliśmy się na zasłużony obiad. Zajęcia były męczące, ale przyniosły nam mnóstwo frajdy i nowych umiejętności. Liczymy, że kolejne będą równie dobre, a efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.

Zadanie dofinansowano w ramach projektu pn.: "Akcja-Fotograficzna Edukacja!" ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego i Gminy Milicz.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego