Wersja dla osób niedowidzących

AKCJA - FOTOGRAFICZNA EDUKACJA!

Wyjazd do Zamku Grodno i Sztolni
29.09.2018

W sobotę, 29 września 2018 roku odbył się kolejny wyjazd w ramach projektu „Akcja - Fotograficzna Edukacja!”. Tym razem obraliśmy aż dwa cele podróży – Zamek Grodno położony na styku Gór Wałbrzyskich i Sowich, oraz Sztolnie Walimskie, które wchodzą w skład kompleksu RIESE „Rzeczka”.

Wyjazd ten bardzo kształcił nas pod względem fotograficznym, ponieważ mieliśmy szeroki zakres różnorodnych widoków. Od architektonicznych, czyli zamku, przez krajobraz (widok z wieży), po ciemne, ciasne pomieszczenia, znajdujące się w lochach zamku oraz podziemiach Sztolni. Nauczyliśmy się, jak radzić sobie z nieodpowiednio doświetlonym otoczeniem przy preselekcji czasu, na co zwracać uwagę przy fotografowaniu wysokich budynków z bliska oraz w jaki sposób uzyskać idealną panoramę otoczenia. Tradycyjnie uczył nas tego fotograf Przemysław Walniczek, pracownik Milickiego Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych. Jednak wycieczka ta znacząco poszerzyła naszą wiedzę także z zakresu historii. Szczególnie pod tym względem spisał się przewodnik podczas zwiedzania kompleksu RIESE, który miał docelowo zostać kwaterą główną Adolfa Hitlera i do tej pory jest jedną z największych zagadek II Wojny Światowej na ziemiach polskich. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze na przepięknej tamie, gdzie nacieszyliśmy oczy przepięknym krajobrazem i mogliśmy w pełni usatysfakcjonowani wracać do domów. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.

Zadanie dofinansowano w ramach projektu pn.: "Akcja-Fotograficzna Edukacja!" ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego i Gminy Milicz.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego