GRUPA 3-LATKI INTEGRACYJNE A 3- latki integracyjne ,,A” – MISIE Rok szkolny 2015/2016 MIEJSCE NA ZDJĘCIE GRUPOWE Nauczyciele: mgr Monika Szyc, mgr Anna Sikorska Pomoc nauczyciela: Zofia Broniecka Pomoc techniczna: Wiesława Wyczesana/Aneta Gregorczyk ,,Mam trzy latka albo mniej… Dzielny jestem tak, że hej! I choć czasem tęskno mi za domem… To w domu tęsknię za przedszkolem…” Grupowe zajęcia dydaktyczne odbywają się codziennie w godz. 9:15 – 9:45 Muzykoterapia grupowa odbywa się w poniedziałki w godz. 10:15 – 10:45 oraz we wtorki w godz. 9:45 – 10:15 Grupowe zajęcia prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego odbywają się w piątki w godz. 9:45 – 10:15 Zajęcia w Sali Doświadczania Świata odbywają się w czwartki w godz. 11:30 – 12:00
To jest jeżyk Podczas jednych z ostatnich zajęć plastycznych, Misiu zaproponował nam zabawę z masą solną. Udało nam się stworzyć piękne jeżyki. Jesień na paluszkach Pewnego dnia w naszej grupie znaleźliśmy list… List ten był zaadresowany do nas… Byliśmy bardzo ciekawi co takiego znajduje się w kopercie… Okazało się…, że napisał do nas Zielony Skrzat, który w swoim liście zaprosił nas na spacer po niezwykle pięknym miejscu, zwłaszcza jesienią… Celem naszego spaceru miało być poszukiwanie ,,skarbów Pani Jesieni”… Bez chwili zastanowienia skorzystaliśmy z zaproszenia Zielonego Skrzata i udaliśmy się do...parku. 3 latki sadzą dęby! 23 października w ramach zielonych lekcji zorganizowaliśmy sadzenie dębów. Tym razem w zajęciach uczestniczyły 3-latki z grupy integracyjnej „B”. Była to najmłodsza grupa z naszego Ośrodka, która kiedykolwiek sadziła drzewa. Chcesz być zdrowy – jedz owoce! Pewnego wrześniowego dnia nasz przyjaciel - Misiu przygotował dla nas kolejną niespodziankę. Tym razem zabrał nas w podróż do ,,Owocowej krainy”. Nasza podróż przepełniona była licznymi atrakcjami. Nie zabrakło w niej wielu ciekawych zabaw dydaktycznych i ruchowych przy piosence. W ,,Owocowej krainie” największą frajdą dla dzieci okazały się działania praktyczne, takie jak: poznawanie zmysłowe owoców za pomocą węchu, dotyku, smaku. ,,Owocowe zagadki” zostały przez wszystkich odgadnięte, a każdy z nasz otrzymał tytuł ,,owocowego króla”. ,,CO WYROŚNIE Z TEJ MARCHEWKI?” – ZABAWA BADAWCZA Stopniowe poznawanie świata przyrody wywołuje wśród dzieci wiele nowych doznań. Przeżycia związane z obserwacją zjawisk przyrodniczych pobudzają małe ,,Misie” do myślenia oraz zadawania pytań. W toku proponowanych zabaw badawczych dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami. Aby zapoznać dzieci ze wzrostem rośliny oraz warunkami potrzebnymi do życia - ,,Misiu” zaprosił przedszkolaki do założenia hodowli marchewki. OGLĄDAMY WÓZ STRAŻACKI Podczas naszych pierwszych spacerów poznawaliśmy najbliższą okolicę. Nikt z nas nie spodziewał się jednak, że podczas spacerowania przydarzy nam się okazja, by móc z bliska zobaczyć wóz strażacki. Małe ,,Misie” były zafascynowane… W końcu pierwszy raz miały możliwość zobaczenia z tak bliska wozu strażackiego… NA BĘBENKU MARSZA GRAM ,,Jestem sobie przedszkolaczek. Nie grymaszę i nie płaczę. Na bębenku marsza gram – ram tam tam, ram tam tam.” O BEZPIECZEŃSTWO SWOJE ZAWSZE DBAMY ,,Czerwone światło – STÓJ! Zielone światło – IDŹ! Na żółtym świetle zawsze – CZEKAJ! Tak już musi być!” NASZE PIERWSZE ZABAWY PLASTYCZNE Otaczający nas świat pełen jest różnorodnych barw i kształtów. Małe dziecko, dla którego wszystko jest nowe, obce, nieznane - zbiera i gromadzi obserwacje o otaczającej go rzeczywistości. Dzieci z natury są bardzo aktywne i ciekawe świata. Zdumiewają się, zachwycają, co sprawia, że potrafią reagować twórczo. Wraz z poczuciem piękna rodzi się u dziecka potrzeba własnej twórczości plastycznej… Spontaniczna, radosna działalność twórcza pomaga dzieciom łączyć naukę z zabawą… POMYSŁÓW WIELE MAM… – POTRAFIĘ SIĘ BAWIĆ Z INNYMI ORAZ SAM „Tata ma pracę, mama ma pracę, |