ODDZIAŁ VI i VII PETOGrupa prowadzona metodą Nauczania Kierowanego Nauczanie kierowane polega na jednopłaszczyznowym, równoległym, zintegrowanym i zharmonizowanym usprawnianiu funkcji neuromotorycznej (nauka ruchu, przemieszczania się), funkcji samoobsługi (nauka czynności życia codziennego), funkcji komunikowania się (nauka mowy lub komunikacji pozawerbalnej) oraz funkcji intelektualnej (realizacja podstawy programowej). Metoda ta ma na celu przygotowanie dziecka do funkcjonowania w społeczeństwie. Usprawnianie ruchowe zajmuje bardzo ważne miejsce w Nauczaniu Kierowanym, nie jest jednak głównym celem. Jest środkiem prowadzącym do bycia aktywnym członkiem społeczeństwa. Zajęcia odbywają się podczas tzw. sesji. Dziecko jest całością, dlatego w czasie każdej sesji usprawniane są wszystkie sfery. Jednak w zależności od rodzaju sesji główny nacisk kładziemy na jedną konkretną sferę. Każdą sesją kieruje pierwszy prowadzący nadając pewną strukturę, układa zajęcia w ten sposób, aby każde dziecko pomimo różnych możliwości brało w nich aktywny udział. Podczas zajęć obecni są również tzw. drudzy prowadzący, którzy czuwają nad poprawnym wykonaniem zadania przez dzieci, którym asystują. Jeżeli jest to konieczne pomagają przy użyciu swoich rąk. Zdjęcie 1 Karolina Trzeciak – oddział VI Zdjęcie 2 Sandra Szemik – oddział VI Zdjęcie 3 Magdalena Kossmann – oddział VI Zdjęcie 4 Aleksandra Kużaj – oddział VII Zdjęcie 5 Wiktoria Gołubowska – oddział VII Zdjęcie 6 Angelika Kuzaj – oddział VII
|