Wersja dla osób niedowidzących

Oddział X (klasy IV-VIII) - Krośnice

Wycieczka do „Kowalowych Skał”
24.11.2018

Punktualnie o 8:00 rano, uczestnicy projektu „Kierunek Edukacja i Rozwój”, z uśmiechem na twarzy wsiedli do autobusu, żeby udać się na niesamowitą wycieczkę. Plecaki po brzegi wypełnione kanapkami, batonami, chrupkami, sokami i różnymi pysznymi przekąskami, bo przed nami blisko 2,5 godzinna podróż…

Gospodarstwo ekologiczne „Kowalowe Skały“ położone jest w Parku Krajobrazowym Doliny Bobru w obszarze Natura  2000 „Ostoja nad Bobrem”, 10 km na północ od centrum Jeleniej Góry. Podróż minęła nam dobrze. Niektórzy chrapali przez cała drogę, a inni podziwiali widoki zza okna. Po dotarciu na miejsce naszym oczom ukazało się okazałe gospodarstwo.  Na 30-hektarowej powierzchni prowadzona jest hodowla owiec rasy szara rogata wrzosówka, danieli, królików, kur zielononóżek. Atutami  „Kowalowych Skał“ jest możliwość kontaktu ze zwierzętami. Mogliśmy zatem „z ręki” karmić daniele, a naszą uwagę przykuwał jeden z pięknym porożem, o wdzięcznym imieniu „Pączek”. Gdy wróciliśmy ze zwiedzania gospodarstwa, odbyły się przygotowane dla nas warsztaty artystyczne pn. „ Od owieczki do niteczki”. Uczestniczyliśmy  aktywnie w procesie tworzenia: owca jako dawca runa - filcowanie wełny - gotowy wyrób. Właścicielki gospodarstwa wprowadziły nas w sztukę pozyskiwania tzw. wełny czesankowej i zaprezentowały nam tajniki tej techniki pracy. Swoich sił spróbowały również Klaudia i Oliwia, które dzielnie i z zapałem „czesały” wełnę. Każdy uczestnik warsztatów przygotował aniołka bożonarodzeniowego z wełny oraz filcaka – cudaka. Dziewczyny w tamtejszym sklepiku zakupiły na pamiątkę prześliczne bransoletki. Naszą wycieczkę zwieńczyliśmy przepysznym obiadem w restauracji „Pierogarnia” w Jeleniej Górze.  Zmęczeni, ale pełni wrażeń, ok. godziny 18:00 wróciliśmy szczęśliwie do domu. Było super, a „Kowalowe Skały” polecamy każdemu.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego