Wersja dla osób niedowidzących

uczniowie: Katarzyna, Karolina, Damian, Tomasz, Lucjan, Wojciech

Pracujemy w piwnicy
25.04.2017

Nasza młodzież z oddziału XIII PDP w ramach zajęć przysposabiających do pracy m. in. znosi do piwnicy, segreguje, składa kartony, makulaturę i in. Gdy uzbieramy i poskładamy wystarczającą ilość kartonów, wywozimy je do skupu. Pomimo, że zajmujemy się tym systematycznie, pracy nie brakuje. Tak było również 20 marca 2017 r. – fotorelacja poniżej.

Wybraliśmy się do restauracji
25.04.2017

W dniu  25 kwietnia 2017r.  młodzież z oddziału XIII PDP  wraz z paniami wybrała się do restauracji „Nasza Karczma” w Miliczu.  W ramach przyjemności na tzw. „Zajączka” młodzież zamówiła pizzę z samodzielnie  wybranymi dodatkami oraz orzeźwiające napoje. Tego dnia dopisywał nam i apetyt i dobry humor.

Wizyta w muzeum
30.03.2017

W dniu 30.03.2017r. młodzież z oddziału XIII PDP wraz z paniami wybrała się na wycieczkę do Wrocławia do Muzeum Narodowego.  Mieliśmy tam okazję podziwiać dzieła zebrane na czterech wystawach stałych:  Sztuka śląska XII-XVI w., Sztuka śląska XVI-XIX w., Sztuka europejska XV – XX w., Sztuka polska XVII-XIX w.

Pizza
17.01.2017

W dniu 17 stycznia 2017 r  młodzież z oddziału XIII PDP,  jak w każdy wtorek,  miała zajęcia kulinarne w pracowni kuchennej. Tym razem piekliśmy smaczne, sycące pizze. Efekt naszych starań był zadowalający.

Dzień wizażu
16.11.2016

W dniu 16 listopada 2016 r. młodzież z oddziału XIII PDP skorzystała z zaproszenia  oddziału  XIV i pojechała do Środowiskowego Domu Samopomocy na Dzień Wizażu i Stylizacji.  Powitały tam nas Panie: Basia, Kasia, Alina i Olga oraz nasi  koledzy i koleżanki. Przeszliśmy tam małą metamorfozę :).

Wizyta w Domu Drzewa
02.11.2016

W środę 2 listopada uczniowie oddziału XIII PDP z Dziennego Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Miliczu wspólnie z uczniami z oddziału IV wybrali się na wycieczkę do Wałkowej. Tam zwiedzili „Dom Drzewa” – siedzibę Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Lasy Doliny Baryczy” – Ośrodek Edukacji Przyrodniczej. Pani Magdalena Wieczorek z Nadleśnictwa Milicz przygotowała dla nich i ciekawie poprowadziła zajęcia edukacyjne wzbogacające ich wiedzę na temat fauny i flory naszych lasów.

Wycieczka do malinowych Wierzcowic
27.10.2016

W czwartek 27 października młodzież z oddziału XIII PDP wybrała się na wycieczkę do Wierzchowic. Odwiedziliśmy tam Pijalnię Soków „Malinea” należącą do państwa Łaniaków. Mieliśmy tam okazję spróbować pysznego soku malinowego, rogalików z jabłkiem oraz wyjątkowego syropu z mniszka lekarskiego. Pan właściciel ciekawie opowiadał nam o walorach zdrowotnych przetworów owocowych pochodzących z naszego regionu, cierpliwie odpowiadał na nasze pytania a na koniec dał nam jeszcze do spróbowania sorbet malinowy. Po udanej wizycie w „Malinei” poszliśmy na spacer wokół stacji Krośnickiej Kolei Wąskotorowej.

więcej »

Zajęcia kulinarne w pracowni kuchennej
04.10.2016

W każdy wtorek młodzież z oddziału XIII PDP uczestniczy w zajęciach kulinarnych w pracowni kuchennej. Mamy okazję doskonalić nasze umiejętności związane z przygotowywaniem posiłków a jednocześnie spróbować różnych własnoręcznie przyrządzonych pyszności. We wrześniu zrobiliśmy m.in. sycące i zdrowe leczo.

Wycieczka do Rudy Sułowskiej
30.09.2016

W piątek 30 września młodzież z oddziału XIII PDP skorzystała ze sprzyjającej pogody i pojechała na wycieczkę do Rudy Sułowskiej. Na miejscu mieliśmy okazję m. in. odwiedzić Muzeum Tradycji Rybactwa Stawów Milickich i Doliny Baryczy, zwiedzić Chatę Rybaka, obejrzeć film edukacyjny o Dolinie Baryczy, pogłębić naszą wiedzę o regionie. Nie zabrakło też okazji do przyjrzenia się z bliska niektórym zwierzętom.

Wyjście na siłownię
25.09.2016

W każdą środę młodzież z oddziału XIII PDP wychodzi na zajęcia na siłowni znajdującej się na terenie krytej pływalni „Milicka Fala”. Dzięki życzliwości prezesa OSiR-u  - pana Jarosława Miliana -  możemy korzystać z siłowni nieodpłatnie. Pracujemy tam nad naszą sprawnością  i wytrzymałością.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego