Wersja dla osób niedowidzących

Sport i Turystyka

Weekend w Trójmieście
26.08.2019

Grupa podopiecznych Milickiego Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych w dniach 24-26 sierpnia przebywała na wycieczce w Trójmieście. W ramach wyjazdu uczestnicy mieli zagwarantowany szereg atrakcji, a wyjazd miał charakter sportowo-turystyczny.

Pierwszym punktem naszej wizyty był udział w meczu piłkarskiej Ekstraklasy Lechia Gdańsk – Śląsk Wrocław, który odbył się na przepięknym gdańskim stadionie. Po meczu była okazja, aby przywitać się z naszym rodzimym Bałtykiem i zjeść dobrą rybkę.

Niedziela była dniem, w którym postanowiliśmy zwiedzić najważniejsze obiekty i miejsca historyczne na terenie Trójmiasta. Nasza wycieczka rozpoczęła się od wizyty na Westerplatte, gdzie w chwili skupienia mogliśmy oddać hołd bohaterom walczącym o naszą ojczyznę. Była też okazja do pamiątkowych fotografii i wizyta na szczycie pomnika, upamiętniającego walczących bohaterów.

Następnie miłą niespodziankę sprawili nam kibice gdańskiej Lechii, którzy zaprosili nas do jednego z kibicowskich lokali, gdzie mogliśmy usłyszeć wiele ciekawych opowieści o drużynach Śląska i Lechii, a także o wspólnych wyprawach kibiców obu drużyn, którzy od lat żyją w przyjaźni.

Po bardzo miłym spotkaniu udaliśmy się do Sopotu, aby zobaczyć Operę Leśną i sopockie Molo. Położona w leśnej scenerii Opera od razu rzuciła się w oczy członkom zespołu Raj Story, którzy nie szczędzili sobie pamiątkowych fotek na wielkiej scenie. Po emocjach muzycznych podjechaliśmy do centrum Sopotu, aby przespacerować się Monciakiem, najbardziej znanym w Polsce deptakiem, który prowadzi wprost na Molo. Drewniana konstrukcja sopockiego Molo rozciągająca się w głąb Bałtyku była świetnym miejscem na chwilę relaksu i odpoczynku w strumieniach gorącego, morskiego słońca.

Kiedy wszyscy zregenerowali swoje siły ruszyliśmy w kierunku Gdańska, gdzie planowaliśmy odwiedzić dwa ważne miejsca. Pierwszym przystankiem była ulica Traugutta 29, gdzie mieści się historyczny stadion Lechii Gdańsk. Każdy szanujący się kibic Śląska musi koniecznie odwiedzić to miejsce i poczuć jego magię. Z popularnego T-29 udaliśmy się na teren Stoczni Gdańskiej, gdzie mieliśmy przyjemność wysłuchać opowieści o symbolice tego miejsca.

Po wyczerpującym i pełnym atrakcji dniu udaliśmy się do miejsca spoczynku, gdzie wspólnie przygotowaliśmy kolację i przyszedł czas na odpoczynek.

Ostatnim dniem naszej wizyty w Trójmieście był poniedziałek, który zaczęliśmy od wspólnego śniadania. Następnie odwiedziliśmy historyczny symbol Gdańska, czyli pomnik Neptuna oraz ulicę Długą, która pełni rolę starówki. Była to świetna okazja do zapoznania się architekturą miasta i zrobienia pamiątkowych fotografii.

Po zwiedzaniu przyszedł czas na kąpiel w Bałtyku i odpoczynek na plaży. Jako miejsce docelowe wybraliśmy gdańską plażę Stogi, na której mieliśmy kilkugodzinną pauzę, po której przyszedł czas powrotu do Milicza.

Wyjazd obył się dzięki pomocy i wsparciu Warsztatu Terapii Zajęciowej w Miliczu, projektowi „Futbolowi Pasjonaci 3” oraz niezastąpionym trenerom pracy, którzy wzięli na siebie całą logistykę i organizację wyjazdu.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego