Strona GłównaSzkolenie z edukacji elementarnej metodą projektu – relacja W dniach 14-15 września br. w jednej z naszych placówek odbyło się dwudniowe szkolenie z zakresu edukacji elementarnej, które skupiło się na pracy metodą projektu. Wydarzenie to było skierowane do pedagogów, terapeutów oraz specjalistów pracujących z osobami z niepełnosprawnościami intelektualnymi i ruchowymi. Szkolenie miało na celu przekazanie uczestnikom specjalistycznej wiedzy, zwłaszcza w kontekście wspierania rozwoju osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Podczas szkolenia szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom związanym z rozumieniem rozwoju osób z niepełnosprawnościami oraz edukacyjnemu wsparciu, jakie można im zapewnić. Dzięki metodzie projektu uczestnicy poznali techniki dostosowywania tematyki zajęć do możliwości osób znajdujących się na poziomie stymulacji totalnej, czyli takiej, która opiera się na bodźcach płynących ze wszystkich zmysłów. Kluczową ideą było ukazanie, jak korzystać z codziennej, pozornie znanej rzeczywistości w sposób inspirujący dla osób z niepełnosprawnościami. Główne cele i tematyka szkoleniaPodczas szkolenia uczestnicy zdobyli praktyczne umiejętności z zakresu:
Metoda projektu umożliwia lepsze dostosowanie materiałów dydaktycznych oraz formy zajęć do potrzeb podopiecznych, tak aby aktywnie angażować ich w proces edukacji, stymulując jednocześnie ich rozwój intelektualny i emocjonalny. Szczególnie podkreślano znaczenie integracji sensorycznej, czyli metody stymulacji wielozmysłowej, która wspiera osoby z głęboką niepełnosprawnością. Prowadzący i organizacja szkoleniaSzkolenie prowadził Maciej Baraniewicz – pedagog specjalny, psycholog, terapeuta integracji sensorycznej oraz specjalista w zakresie indywidualnej stymulacji słuchu metodą Johansena. Dzięki jego doświadczeniu i zaangażowaniu, uczestnicy mieli okazję nie tylko zdobyć teoretyczną wiedzę, ale również wziąć udział w praktycznych ćwiczeniach i dyskusjach, które umożliwiły omówienie realnych wyzwań związanych z pracą z osobami z niepełnosprawnościami. Każdy dzień szkolenia trwał 8 godzin, a uczestnicy po zakończeniu kursu otrzymali certyfikaty potwierdzające zdobycie nowych kompetencji. Organizacja wydarzenia była możliwa dzięki wsparciu wolontariuszy, którzy zajęli się sprawami technicznymi oraz logistycznymi. W zespole wspierającym znaleźli się m.in. koordynator, informatyk oraz konserwator, którzy zadbali o sprawny przebieg szkolenia. PodsumowanieDwudniowe szkolenie z edukacji elementarnej metodą projektu zakończyło się sukcesem. Uczestnicy wyrazili swoje zadowolenie z poziomu merytorycznego szkolenia oraz jego praktycznego wymiaru. Nowo zdobyta wiedza i umiejętności z pewnością przyczynią się do jeszcze lepszego wspierania osób z niepełnosprawnościami w codziennej pracy edukacyjnej. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji tego wydarzenia, oraz uczestnikom za aktywny udział. Wierzymy, że takie szkolenia stanowią istotny krok w kierunku doskonalenia metod pracy z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
|