Wersja dla osób niedowidzących

Teraz Akcja – To FotoEdukacja

Kopalnia Nowa Ruda w obiektywie
23.10.2021

W ostatnią sobotę uczestnicy warsztatów fotograficznych wylądowali w Turystycznej Kopalni Węgla w Nowej Rudzie. Nie był to jednak sposób na zarobek na kolejne wyjazdy, tylko kolejne miejsce, które zwiedziliśmy i fotografowaliśmy w ramach tegorocznego projektu.

Warunki wewnątrz sztolni były wymagające ze względu na temperaturę oscylującą w granicach 8°C i wilgotność sięgającą 90%. Mogliśmy więc poczuć się jak prawdziwi górnicy, którzy pracowali tam w latach działalności kopalni, przekonując się jak trudna i niebezpieczna była to praca. Wówczas rekrutowano do pracy nawet 7-letnie dzieci, więc każdy z naszych adeptów fotografii byłby potencjalnym górnikiem.

Zanim jednak zeszliśmy w dół, zwiedziliśmy muzeum, a pani przewodnik opowiedziała nas o trudach i niebezpieczeństwach czyhających na pracowników tego przybytku. Następnie wybraliśmy się już do kopalni, gdzie napotkaliśmy się na mieszkającego tam Skarbnika. Na początku nieco nas przestraszył, ale gdy zorientował się, że nie jesteśmy intruzami szybko się zaprzyjaźniliśmy. Dzięki temu dane nam było zapoznać się ze wszystkimi atrakcjami i sprzętem znajdującym się pod ziemią, a nawet na własnej skórze przekonać się jak wygląda górnicza codzienność korzystając z młota pneumatycznego czy jadąc podziemną kolejką.

Po wszystkim, zmęczeni, ale pełni nowych doświadczeń, a także z pięknymi zdjęciami wykonanymi mimo trudnych warunków oświetleniowych, wybraliśmy się na obiad, gdzie dzieliliśmy się swoimi wrażeniami i refleksjami. Państwa natomiast zapraszamy do obejrzenia naszej fotorelacji.

Zadanie dofinansowano w ramach projektu „Teraz Akcja – To FotoEdukacja” ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego