WCZESNA POMOC DZIECKU NIEPEŁNOSPRAWNEMU I JEGO RODZINIE 2016 - 2 okres finansowania6. GRUPOWE ZAJĘCIA OGÓLNOROZWIJAJĄCE: Celem tej formy zajęć jest uruchomienie oraz zwiększenie spontanicznej aktywności słownej, poszerzenie zasobu słownictwa, poprawa artykulacji, zmiana struktury wypowiedzi oraz prozodii mowy, oraz dawanie pozytywnych odczuć w kontakcie z drugim człowiekiem i okazja do bliskiego kontaktu interpersonalnego. Poza tym zajęcia ogólnorozwijające służą wyzwalaniu spontanicznej aktywności i zwiększeniu zaangażowania w pracę w grupie oraz przyspieszają osiąganie dojrzałości szkolnej. Na ta formę zajęć składają się metody wspomagające procesy rozumienia i zapamiętywania całych wypowiedzi zdaniowych. Dzięki temu, iż nie kładzie się nacisku na artykulację, w umyśle dziecka tworzy się szkic wypowiedzi zdaniowej, który jako całość kojarzony jest z odpowiednią sytuacją: - technika rytmogestów (psychostymulacja); - tworzenie i utrwalanie skojarzeń słowno-obrazowych - technika zalewania mową (psychostymulacja) - prawidłowy rozwój mowy (logorytmika, psychostymulacja); - rozwój psychomotoryczny dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych - łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych (Metoda Dobrego Startu, psychostymulacja)) - rozwój ruchowy – ćwiczenia rozwijające za pomocą ruchu świadomości własnego ciała i otaczającej nas przestrzeni, pozwalające dzielić przestrzeń z innymi osobami oraz nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu za pomocą ruchu i dotyku (Metoda Ruchu Rozwijającego) Harmonogram realizacji projektu 12 miesięcy od kwietnia 2017r. do marca 2018r. |