Wersja dla osób niedowidzących

transport

Obecnie MSPDiON może pochwalić się rozbudowaną bazą transportową umożliwiającą dowozy osób z wieloraką niepełnosprawnością z różnych zakątków naszego powiatu, a także z powiatów ościennych. Naszym marzeniem jest stworzenie takiego taboru, który sprawi, że żadna niepełnosprawność nie napotka bariery komunikacyjnej i każdy będzie miał możliwość podróżowania.

Zakup pojazdów dofinansowany jest przede wszystkim ze środków PFRON, pozostałą część dokładamy ze środków własnych - zazwyczaj jest to kwota znacznie przewyższająca 20-procentowy udział w zakupie, ponieważ staramy się, aby każdy nowy pojazd podnosił standard transportu osób niepełnosprawnych.

W ciągu roku nasze pojazdy pokonują trasy o długości od 35 do 55 tys. km. Na co dzień dowożą uczniów niepełnosprawnych, uczestników WTZ, POW z terenu Gmin Milicz, Krośnice, Cieszków, Trzebnica, Sulmierzyce, wcześniej również Żmigród, Prusice, Oborniki, Krotoszyn, Ostrów Wlkp, Twardogóra, Międzybórz. Poza tym codziennym "obowiązkiem" są dowozy na hipoterapię, rehabilitację, na basen, wycieczki, a także na zajęcia weekendowe oraz inne wyjazdy, na które możemy sobie pozwolić dzięki dobrodziejstwu ich posiadania :-)

ZDJĘCIE 1 i 2
Pierwszym samochodem MSPDiON był Nissan Vanette, zakupiony w 1994 roku.
Pojazd służył nam do końca listopada 2002 roku.

 

ZDJĘCIE 3 i 4
Następne auto zakupiliśmy w 1996 roku. Było nim 25-osobowe Iveco Mago.
Zakup tego samochodu umożliwił dowóz osób niepełnosprawnych z terenu powiatu milickiego.
Iveco również służyło nam 8 lat.

 

 

ZDJĘCIE 5
Kolejne dwa pojazdy, które poszerzyły bazę transportową MSPDiON, pojawiły się w 1999 roku.
Pierwszy z nich, VW LT-35 („Pierwszy Zielony”),  „przybył” do nas w wakacje.
Niestety nie zachowały się jego zdjęcia, ale wyglądał podobnie do prezentowanych na powyższych fotkach.
Sprzedany został w 2004 roku

 

ZDJĘCIE 6 i 7
Drugim autem, które zostało zakupione w roku 1999, jest VW Transporter 4, zwany potocznie „Osiołkiem”.
Samochód jest u nas do dziś, ma przejechane prawie pół miliona kilometrów i chyba nikt w MSPDiON
nie dopuszcza możliwości jego sprzedania.

 

ZDJĘCIE 8 i 9
W 2001 roku pojawił się 18-osobowy VW LT-46 („Granatowy”).
W ciągu 11 letniej „służby” pokonał ponad 570 tys. km – nasz rekordzista jak do tej pory.

 

ZDJĘCIA 10
W 2004 rok wzbogaciliśmy się o trzy auta – każde z nich było inne.
Wiosną zakupiliśmy, za niemal 480 tys. zł. Autosana Gemini II, który mógł pomieścić maksymalnie 29 pasażerów.
Poza przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych na długie trasy miał jeszcze jedną
funkcjonalność – kino domowe (a raczej autobusowe).
Autosan miał ksywkę „Biały”, a sprzedany został w pakiecie z „Granatowym” do Sierakowa.

 

ZDJĘCIE 11
Największym zwolennikiem Autosana był Boguś Łuczak

 

ZDJĘCIE 12 i 13
Jesienią 2004 roku zakupiliśmy „Drugiego Zielonego”, tj. 18-osobowego VW LT-46. Auto do 2013 r. zrobiło u nas niemal 430 tys. km.

 

ZDJĘCIE 14 i 15
W grudniu 2004 roku do naszej floty „dołączył” 9-osobowy Mercedes Vito zwany „Srebrnym”.Poza tym nie było w naszym taborze bardziej pechowego pojazdu niż "Srebrny".Pomimo wielu przygód, w ciągu 9 lat pracy, przejechał u nas 312 tys. km

 

ZDJĘCIE 16 i 17
W 2009 roku, w mikołajkowym prezencie, otrzymaliśmy 20-osobowego Volkswagena Craftera („Granatowy”).

 

ZDJĘCIE 18
Rok później zawitał do nas 9-miejscowy VW Transporter 5 – „Zielony”.


2012 to kolejny rok, w którym zakupiliśmy aż trzy pojazdy – z Sulejówka przyjechały VW Craftery.

ZDJĘCIE 19
Jeden z nich zwany „Czerwonym” albo „Strażakiem”, różnił się od poprzedników zabudową umożliwiającą
Przewożenie osób na wózkach w miejsce jednego fotela, co korzystnie wpłynęło na mobilność transportu.
Wyróżniał się również przestronnością części pasażerskiej.

 

ZDJĘCIE 20 i 21
Pozostałe dwa zakupione samochody to 20-osobowe autobusy z przestrzennymi, hydraulicznie otwieranymi drzwiami,
z mocowaniami foteli umożliwiającymi ich szybki demontaż.
Jeden z nich („Bordowy”) ma możliwość przewiezienia nawet 6 osób na wózkach,
ponadto jest to pierwszy samochód z windą w naszej bazie transportową.

 

ZDJĘCIE 22
W następnym roku pomiędzy Volkswagenami pojawił się Mercedes – Sprinter.
Jest to również 20-miejscowy autobus z windą– w tym egzemplarzu winda umiejscowiona jest pod podłogą
co daje możliwość korzystania z drzwi tylnych bez konieczności jej uruchamiania.
Nowością są tu również elektrycznie otwierane drzwi boczne.

 

ZDJĘCIE 23 i 24

W roku 2014 naszą bazę transportową „zasilił” 9-osobowy Volkswagen Caravelle.

 

ZDJĘCIE 25 i 26
Rok 2015 – kolejne auto z nowymi udogodnieniami. VW Crafter jest młodszym bratem „Czerwonego Strażaka”,
który przewyższa go gabarytami ale również możliwościami: dostosowanie
do przewozu czterech osób na wózkach, manualnie wysuwane stopnie ułatwiające wsiadanie,
a przede wszystkim winda wewnętrzna.

ZDJĘCIE 27 i 28
W marcu 2017 odebraliśmy Volkswagena Caravelle z windą wewnętrzną.

ZDJĘCIE 29
W 2018 roku przyszedł czas na pożegnanie z „Granatowym”, którego po 9 latach eksploatacji zastąpił Mercedes Sprinter przygotowany przez firmę Mercus z Urszulina. W odróżnieniu od poprzednika ma zamontowaną windę wewnętrzną w tylnej części przestrzeni pasażerskiej.

ZDJĘCIE 30 i 31
W lipcu 2019 roku przybyła do naszej siedziby udoskonalona wersja „Szarego”, czyli 9-osobowy Mercedes Sprinter z windą oraz możliwością szybkiego wymontowania wszystkich foteli. Ochrzczony został rzecz jasna „Srebrnym”.

ZDJĘCIE 32 i 33
W czerwcu 2022 roku ponownie wybraliśmy się z wizytą do firmy Mercus, aby po raz pierwszy odebrać busa marki Man. 20-osobowy pojazd, który zastąpił "Bordowego" Craftera, cechuje się dużymi możliwościami konfiguracji oraz - to także nowość - trzema miejscami stojącymi

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA