Zielona EdukacjaSprzątanie szlaku turystycznego Najmłodszych do wspierania przyrody najlepiej zachęcić poprzez zastosowanie zasady pozytywnych skojarzeń. Tak właśnie zrobiliśmy organizując 23 sierpnia akcję sprzątania lasu. Uczestnicy naszego przedsięwzięcia prócz wysprzątania fragmentu szlaku pieszego… bawili się w najlepsze. Na miejsce akcji sprzątania wybraliśmy fragment ścieżki edukacyjnej „Trzy Stawy” w okolicach Stawu Starego i znajdującej się na jego brzegu wieży obserwacyjnej. Ku naszemu zdziwieniu tym razem szlak nie był zaśmiecony tak jak moglibyśmy się tego spodziewać. Niemniej jednak coś tam znaleźliśmy. Będąc w tym miejscu grzechem byłoby odpuścić podglądanie ptaków z wieży. Zaopatrzeni w lunetę i kilka lornetek zainstalowaliśmy się na drewnianej konstrukcji na dłuższą chwilę by podglądać żurawie, czaple, gęsi, łabędzie, kormorany i rzesze drobniejszych ptaszków. Oj było co oglądać. Po zejściu z wieży wysprzątaliśmy okolicę i udaliśmy się do znajdującego się w Rudzie Sułowskiej Centrum Edukacyjno-Turystycznego Naturum. Tutaj była okazja zwiedzić minizoo, podziwiać szereg ekspozycji muzealnych związanych ze stawami hodowlanymi, przespacerowaś się ścieżką sensoryczną i skorzystać z efektownego placu zabaw. A tutaj szaleństwom nie było końca. Następnie udaliśmy się do Niesułowic na plenerowy posiłek. Jak się okazało mali i trochę więksi uczestnicy naszej akcji bardzo zgłodnieli. Przedsięwzięcie odbyło się w ramach projektu „Zielona Edukacja” finansowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.
Zdjęcie nr 1.
Zdjęcie nr 2.
Zdjęcie nr 3.
Zdjęcie nr 4.
Zdjęcie nr 5.
Zdjęcie nr 6.
Zdjęcie nr 7.
Zdjęcie nr 8.
Zdjęcie nr 9.
Zdjęcie nr 10.
Zdjęcie nr 11.
Zdjęcie nr 12.
Zdjęcie nr 13.
Zdjęcie nr 14.
Zdjęcie nr 15.
Zdjęcie nr 16.
Zdjęcie nr 17.
Zdjęcie nr 18.
Zdjęcie nr 19.
Zdjęcie nr 20.
Zdjęcie nr 21.
Zdjęcie nr 22.
Zdjęcie nr 23.
Zdjęcie nr 24.
Zdjęcie nr 25.
Zdjęcie nr 26.
Zdjęcie nr 27.
Zdjęcie nr 28.
Zdjęcie nr 29.
Zdjęcie nr 30.
Zdjęcie nr 31.
Zdjęcie nr 32. |